Close Sidebar close
mamafizjoterapeuta
  • O mnie
  • Dziecko
    • Rozwój dziecka
      • 0- 3 miesiące
      • 4- 7 miesięcy
      • 8- 18 miesięcy
    • Zabawy z dzieckiem
      • Zabawy 0-3 miesiąca
      • Zabawy 4-7 miesięcy
      • Zabawy 8- 18 miesięcy
  • KURSY ON- LINE
  • DO POBRANIA
  • FIZJO-SŁOWNIK
  • polityka prywatności
  • SKLEP
  • Korzystamy

  • O mnie
  • Dziecko
    • Rozwój dziecka
      • 0- 3 miesiące
      • 4- 7 miesięcy
      • 8- 18 miesięcy
    • Zabawy z dzieckiem
      • Zabawy 0-3 miesiąca
      • Zabawy 4-7 miesięcy
      • Zabawy 8- 18 miesięcy
  • KURSY ON- LINE
  • DO POBRANIA
  • FIZJO-SŁOWNIK
  • polityka prywatności
  • SKLEP
  • Korzystamy
mamafizjoterapeuta
mamafizjoterapeuta
    RÓŻNE UMIEJĘTNOŚCI: WIEK DZIECKA:

    OKNA ROZWOJOWE cz.1

    26 listopada 2018

    To, że każde dziecko jest inne i rozwija się we własnym tempie wiemy chyba wszyscy. Tak, jak my, dorośli różnimy się pomiędzy sobą chociażby sposobem poruszania się, szybkością ruchów, „gracją” z jaką te ruchy wykonujemy itp. (uśmiecham się do siebie, bo teraz, kiedy piszę ten tekst jestem w końcówce 9 miesiąca ciąży i „gracja” w moim wykonaniu ma w tym momencie zupełnie inny wymiar ;)), tak małe dzieci- pomimo tego, że czasami wydaje się, że ich rozwój przebiega bardzo podobne, mają swoje, niepowtarzalne cechy… są po prostu wyjątkowe 🙂

    I to prawda 😉

    Dlaczego więc mielibyśmy wkładać wszystkie maluchy do jednego „worka” i oczekiwać, że będą rozwijały się w identyczny sposób? Przecież to zwyczajnie niemożliwe!

    Każdy z nas niesie inny bagaż doświadczeń, pochodzi z innego środowiska, jest inaczej wyposażony przez naturę, ma inny temperament, potrzeby, potencjał…

    To wszystko- i jeszcze wiele więcej-  niesamowicie wpływa na rozwój i osiąganie przez dziecko kolejnych umiejętności!

    Skąd więc różnego rodzaju skale/ kalendarze itp.?

    Odpowiedź jest prosta. To pewien „zarys” tego, jak przebiega typowy rozwój dziecka, czego w kolejnych etapach możemy się spodziewać i na co zwrócić uwagę. W żadnym wypadku konkretne „miesiące” NIE są tutaj wartościami GRANICZNYMI, w których dana umiejętność musi się pojawić! Oznaczają jedynie, że 50% badanej populacji w tym wieku daną umiejętność posiada. Reszta maluchów osiąga ją w innym, stosownym dla siebie czasie- i tutaj właśnie wkracza temat OKIEN ROZWOJOWYCH 😉

    Kiedy myślimy o typowym/ prawidłowym rozwoju, musimy pamiętać, że charakteryzuje się on kilkoma ważnymi cechami: Przebiega indywidualnie, w sposób wariantowy, sekwencyjny oraz ciągły.

    Co to oznacza?

    Tego, że jest INDYWIDUALNY nie muszę chyba tłumaczyć 😉

    WARIANTOWOŚĆ to nic innego jak różnorodność podejmowanych aktywności, ruchów, reakcji- np. dziecko siada na różne sposoby, pionizuje się korzystając z wielu opcji zmiany pozycji itp.

    SEKWENCYJNOŚĆ to inaczej pojawianie się poszczególnych umiejętności w określonej kolejności– np. aby dziecko zaczęło przyjmować pozycję czworaczą, musi najpierw osiągnąć kontrolę główki, obręczy barkowej, tułowia, miednicy…

    CIĄGŁOŚĆ– to po prostu stały progres.

    To bardzo ważne cechy prawidłowego rozwoju- dużo ważniejsze niż osiąganie kolejnych umiejętności w ściśle określonym czasie.

    No właśnie- jak to jest z tym czasem?

    Często osiąganie poszczególnych umiejętności przedstawione jest w postaci tabel, w których podany jest wiek dziecka, w jakim dana umiejętność się pojawia- i tak np. możecie znaleźć:

    – symetryczny podpór na przedramionach i kontrola główki: 3 miesiąc życia

    – „pływanie” i obroty z plecków na brzuszek: 5 miesiąc

    – wysoki podpór i wkładanie palców stóp do buzi: końcówka 6 miesiąca

    – pivoty i pełzanie: 7 miesiąc

    – czworakowanie i siad: 8 miesiąc…

    I tak dalej… i tak dalej…

    Ale co jeśli nasze dziecko, które jest przecież takie najjjj…. tego wszystkiego nie ogarnia w wymienionym terminie? Czy to znaczy, że…. Jest GORSZE!!!??? od rówieśników? Przecież syn córki sąsiadki babci od strony brata mamy już to wszystko dawno potrafi!!!

    Brrr… na samą myśl mam dreszcze… Ogólnie duża część z nas żyje w bardzo „szybkim” świecie i mam wrażenie, że przekłada się to czasami również na oczekiwania względem dziecka…

    Tymczasem nic bardziej mylnego… Przyspieszanie osiągania przez typowo rozwijające się dziecko poszczególnych umiejętności w chwili, kiedy jeszcze nie jest na to gotowe, może przynieść więcej szkody niż pożytku. W ocenie rozwoju malucha bierze się przecież pod uwagę nie tylko ILE dziecko potrafi, ale JAK dana czynność wygląda. I bardzo często właśnie to JAK, jest o wiele ważniejsze niż ILE!

    ROZWÓJ TO PROCES i maluch krok po kroku, każdego dnia pracuje nad tym, aby dojść do perfekcji i zaskoczyć nas wreszcie efektem WOW! Ale to wymaga czasu. Jedne dzieci potrzebują go więcej, inne mniej, ale ostatecznie cel zostaje osiągnięty 😉

    Jak więc wyglądają i co to właściwie są te OKNA ROZWOJOWE?

    OKNO ROZWOJOWE to nic innego, jak przedział czasowy, w jakim dana umiejętność „powinna” się pojawić. Co ciekawe, im trudniejsza czynność, tym OKNO szersze- jakby… bardziej otwarte 😉

    Jedną ze skal uwzględniających występowanie OKIEN ROZWOJOWYCH jest Zrewidowany Test Denver II, wg którego poszczególne umiejętności rozwijają się u dziecka w następujących przedziałach czasowych:

    Podobnie temat przedstawiony jest w Poradniku dla Rodziców „Pierwsze 2 lata życia dziecka”, wydanym przez Medycynę Praktyczną w 2012 roku:

    Okna rozwojowe dużej motoryki możecie również znaleźć z publikacji WHO: „Windows of achievment of gross motor milestones”:

    Czy to oznacza, że nie powinniśmy w żaden sposób ingerować i martwić się, jeśli dziecko odbiega od „normy”?

    Oczywiście, że nie! Jeśli cokolwiek Was niepokoi, naprawdę warto zasięgnąć porady specjalisty. Pomimo tego, że być może nie wydaje się to trudne, próba samodzielnej analizy przebiegu rozwoju może tylko pogłębić Waszą niepewność… Czasami coś, co wygląda „groźnie” wymaga jedynie niewielkiej korekty… a czasami…odwrotnie…

    Tak, jak wspomniałam wcześniej- nie możemy brać pod uwagę jedynie ilości, ale zawsze trzeba ocenić również jakość ruchu!

    Co to dokładnie oznacza?

    – czy np. obserwując dziecko podpierające się na przedramionach >>>KLIK<<<widzimy, że maluch aktywnie pcha w podłoże czy raczej jego rączki ”uciekają” do tyłu lub na boki; czy unosząc główkę widać, że mięśnie zginacze i prostowniki szyi, a także mięśnie przedniej i tylnej ściany tułowia współpracują ze sobą czy raczej maluch wysoko zadziera główkę pracując głównie prostownikami grzbietu…- w obydwóch przypadkach cel zostanie osiągnięty- „unoszenie główki nad podłoże w leżeniu na brzuszku”… ale jakość jest zupełnie inna.

    – innym przykładem mogą być obroty >>>KLIK<<<– czy maluch po opanowaniu tej umiejętności potrafi prawidłowo obciążyć „wydłużoną” stronę ciała, czy aktywnie pracuje mięśniami brzucha, czy obręcz barkowa i biodrowa są w stanie ustawić się względem siebie pod skosem, czy pojawiają się reakcje prostowania… czy raczej maluch obraca się na brzuszek przez mocne odgięcie tułowia w tył i odepchnięcie główką od maty…

    – czy np. w czworakach >>>KLIK<<< pozycja, jaką przyjmuje jest rzeczywiście aktywna- jak ustawia się obręcz barkowa- czy barki znajdują się daleko od uszu, czy maluch dobrze kontroluje ustawienie główki, nie zadziera jej, ale ustawia wzrok horyzontalnie (równolegle do podłoża), czy łokcie są lekko zgięte czy raczej ustawione w przeprostach i maluch „zawiesza się na nich” ,czy tułów ustawia się prosto czy raczej dziecko ma tendencję do pogłębionej lordozy lędźwiowej… jak ustawia się miednica, czy kolanka ułożone są na szerokość bioder czy „rozjeżdżają się” na boki itp.

    – jak wygląda pionizacja i chód >>>KLIK<<<– czy dziecko wstaje wykorzystując wzorzec podciągania (zazwyczaj tak to wygląda w początkach pionizacji) czy raczej ugina jedną z nóżek i odpychając się od podłoża wstaje… czy po opanowaniu umiejętności chodu widzimy, że maluch przemieszcza się coraz sprawniej i lepiej technicznie… czy kolanka dziecka nie ustawiają się w przeprostach, rączki są swobodne, maluch nie usztywnia się itp.

    Takie przykłady można mnożyć i odnosić je do każdej, nawet najmniejszej zdobywanej przez dziecko umiejętności. Potrzebna jest do tego naprawdę wnikliwa analiza rozwoju. Dopiero ilość i jakość dają nam pełny obraz tego, jak nasz maluch radzi sobie po tej stronie brzucha 😉

    Oczywiście nigdy nie patrzymy na dziecko z klapkami na oczach jedynie przez pryzmat jego umiejętności motorycznych- zawsze warto brać pod uwagę całokształt czyli to, czy maluch rozwija się w sposób harmonijny– czy jego rozwój fizyczny, psychiczny oraz ruchowy znajdują się na tym samym poziomie 🙂

    Tak, jak my- np. ucząc się pływać nie wskakujemy raczej od razu na głęboką wodę, tak dziecko potrzebuje czasu, aby przygotować się do podjęcia konkretnego działania.

    Wyobraźcie sobie, jak wyglądałoby Wasze poczucie bezpieczeństwa, gdyby ktoś chciał zmusić Was np. do zjechania na nartach z bardzo stromego zbocza, jeśli jeszcze nigdy, albo tylko przez krótką chwilę mieliście wcześniej na nogach narty…

    Tak samo jest z dzieckiem… każda nowa umiejętność wymaga odpowiedniego treningu i przygotowania, a forsowanie na siłę i „uczenie” malucha konkretnych aktywności w chwili, kiedy nie czuje się na to przygotowany, może wpływać negatywnie na jego poczucie bezpieczeństwa…

    Czy to oznacza, że mamy nie robić nic i tylko obserwować?

    Oczywiście, że nie! Przy czym warto robić to w sposób naprawdę dobrze przemyślany 😉

    Ale o tym i o kilku równie ważnych rzeczach dotyczących tego tematu już w najbliższym wpisie, bo chyba znowu za bardzo się rozpisałam 😉

    Halooo, jest tam jeszcze ktoś??? 😉

    ZOBACZ RÓWNIEŻ: OKNA ROZWOJOWE CZĘŚĆ 2 >>>PRZEJDŹ<<<

    Pomysły na zabawy z dzieckiem od narodzin do pierwszych samodzielnych kroczków znajdziesz w E-booku:

    E-book: GARŚĆ POMYSŁÓW NA NAJFAJNIEJSZE ZABAWY Z DZIECKIEM :

    >>> ZOBACZ E- BOOK <<<

    *Wpisy mają charakter wyłącznie informacyjny i nie zastąpią wizyty u fizjoterapeuty ani innego specjalisty, dlatego wszelkie wątpliwości koniecznie skonsultuj z osobą, która ma okazję zbadać Twoje dziecko. Dla dobra Twojego Maluszka nie udzielam porad on-line.

    >>> ZOBACZ KURS 0-3 <<<

    —

    >>> ZOBACZ KURS 4- 7 <<<

    —

    >>> ZOBACZ KURS 8- 18 <<<

    —

    E- BOOK O NOSZENIU MALUSZKA:

    #noszenieMAznaczenie czyli fajny e-book o noszeniu Maluszka

    >>> ZOBACZ E- BOOK <<<

    Źródła:

    1. WHO Motor Development Study: Windows of achievement for six gross motor development milestones; Acta Pædiatrica, 2006; Suppl 450: 86/95
    2. Glascoe, Frances Page et al. (1992). „Accuracy of the Denver-II in Developmental Screening”. Pediatrics (89): 1221–1225
    3. Pierwsze 2 lata życia dziecka; Medycyna Praktyczna 2012
    4 komentarze
    norma rozwojowaokna rozwojowerozwój dziecka
    • Czy leżenie na brzuszku jest AŻ tak ważne???

    • OKNA ROZWOJOWE cz.2

    Zobacz również

    Dlaczego maluszkowi… “STRZELAJĄ” STAWY?!?

    21 września 2020

    Czym się kierować wybierając… PREZENT NA ROCZEK?! :)

    19 września 2019

    Zacznij od… GŁOWY!

    2 lipca 2020

    4 komentarze

  • Reply Winia 27 listopada 2018 at 09:14

    Z przyjemnością śledzę nowe wpisy:) Brakowało takiego bloga:)

  • Reply eN 11 października 2019 at 23:31

    A co jeśli maluszek zanadto przyśpiesza? W końcówce 6ego miesiąca już wstaje przy meblach a jeszcze nie raczkuje tylko pełza? Czy nalezy się martwić i nie pozwalać na takie aktywności?

  • Reply Gosia 15 października 2019 at 23:06

    Hmm… po oknach czasowych zawartych w tym poście wnioskuje, że obrót z brzuszka na plecy powinien wystąpić wcześniej (ewentualnie w tym samym czasie) co obrót z placków na brzuszek. Nie zgadza się to z informacjami zawartymi w innych postach… Być może wynika to z faktu, że dane są nieaktualne, jednak i tak uważam, że wprowadza to niepotrzebne zamieszanie.

  • Reply Kasią 19 października 2019 at 20:49

    Dzień dobry.
    Moja córcia jest w piątym miesiącu życia. Właśnie opanowała obrót z pleckow na brzuszek i “pływa”. Niestety w chwili gdy się zmęczy opada twarzą na matę, nie potrafi obrócić się z powrotem na plecki i nie stara się podeprzeć rączkami. Czy to normalne?
    Pozdrawiam serdecznie

  • Odpowiedź Anuluj

O mnie

 

 

Nazywam się Małgorzata Paleczny. Jestem pełnoetatową żoną, mamą i fizjoterapeutą. Kocham to, co robię i choć moja doba nigdy się nie kończy, postanowiłam założyć bloga.

 

Piszę o rozwoju psychoruchowym dziecka od narodzin, pokazuję sposoby na jego wspieranie, a także opowiadam historie z barwnego życia naszej sześcioosobowej rodziny 😉

 

Wpisy mają charakter informacyjny i nie zastąpią wizyty u fizjoterapeuty, dlatego nie udzielam porad on-line.

ZAPISZ SIĘ

Najnowszy filmik z mojego kanału na YouTube.

https://youtu.be/lwgTp-T9TSU

KURS on-line: Typowy rozwój dziecka 0-3 miesiące

ZAPISZ SIĘ

KURS on-line: Typowy rozwój dziecka 4-7 miesięcy

ZAPISZ SIĘ

KURS on-line: Typowy rozwój dziecka 8-18 miesięcy

ZAPISZ SIĘ

PAMIĘTNIK DLA CIEBIE I MALUSZKA

KUP PAMIĘTNIK

Rozwojowe Karty do zdjęć. :)

KUP KARTY

LOGOWANIE DO POPRZEDNIEJ WERSJI KURSÓW I E- BOOKÓW :)

E-book o zabawach z dzieckiem :)

KUP E-BOOK

E- book o zabawach po roczku.

KUP E-BOOK

Fajny E-book o noszeniu :)

KUP E-BOOK

E-book o leżeniu na brzuszku :)

KUP E-BOOK

MEDIA I JA

W programie DDTVN rozmawialiśmy o wyborze fotelika do karmienia i o tym, kiedy dziecko jest gotowe, aby w nim usiąść. W Programie MammaMia Polsat Rodzina rozmawialiśmy o akcesoriach dla malucha oraz o tym jak wspierać dziecko w nauce chodzenia
Podczas kolejnego nagrania programu Mamma Mia rozmawialiśmy o bioderkach, pieluchowaniu oraz profilaktyce dysplazji. Na kanele WP kobieta dostępne są nagrania, w których rozmawiamy o popularnych akcesoriach dla Malucha i o tym, czy dziecko rzeczywiście tego wszystkiego potrzebuje. Byłam również jedną z prelegentek na Urodzinach Blue City w Warszawie, gdzie opowiadałam o rozwoju dziecka i o tym, w jaki sposób możemy go wspierać.

Zobacz nas na Facebook

WYBIERZ TEMAT, KTÓRY CIĘ INTERESUJE:

  • 0-3 miesiące
  • 4-7 miesięcy
  • 8- 18 miesięcy
  • Bez kategorii
  • Czworakowanie
  • Leżenie na brzuszku
  • Mięśnie brzuszka
  • Napięcie mięśniowe
  • Obroty
  • Pełzanie
  • Pionizacja i chód
  • RÓŻNE
  • Siad
  • Stopy
  • UMIEJĘTNOŚCI:
  • Unoszenie nóżek
  • WIEK DZIECKA:
  • Wysoki podpór

mama_fizjoterapeuta

Jedna z moich babć umarła jeszcze zanim zdążyłam pojawić się na świecie...
Pogrzeb drugiej odbył się tuż przed moimi trzecimi urodzinami...
Kiedy pół roku później moja grupa przedszkolna przygotowywała przedstawienie na Dzień Babci i Dziadka płakałam, że nie chcę iść, bo jako jedyna w całym przedszkolu nie miałam kogo zaprosić...
Jednak poszłam.
Po przedstawieniu mama zapytała mnie jak było. Powiedziała, że babcia na pewno patrzyła na mnie z nieba.
Na to ja: Z jakiego nieba, mamo! Babcia była tutaj, stała obok mnie i trzymała mnie za rękę... 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️
Pewnie, że nie zawsze jest łatwo, ale teraz, kiedy mamy własne dzieci... szczególnie dbamy o to, aby docenić babcie...
Babcia to prawdziwy skarb! ❤️
A ja... po tylu latach... nadal tęsknię...

#mamafizjoterapeuta #dzienbabci #rodzina #doceniajtocomasz #doceniajludzi #babcia #dziadek #rodzinatojestsiła
🔘 wzrok,
🔘 słuch,
🔘 węch,
🔘 smak,
🔘 dotyk, 
🔘 czucie głębokie,
🔘 zmysł równowagi,
🔘 czucie trzewne...

To świat naszych zmysłów...
Ale... które z nich to te najważniejsze? BAZOWE, które w pierwszych miesiącach, a nawet latach odgrywają w życiu dziecka kluczową rolę?🤔
Możesz wybrać 3.🙂
A... jeśli masz wątpliwości, zerknij do wpisu, który wczoraj wskoczył na mojego bloga.
Link w bio, czyli tutaj: @mama_fizjoterapeuta 

Dobrego dnia! ❤️

#mamafizjoterapeuta #jestembojestes #mojewszystko #noszeniemaznaczenie #przyjaznapielęgnacja #zabawyzdzieckiem #wcosiebawic #mojewszystko #jestembojestes #instamama #instacorka #instasyn #rodzew2020 #rodzew2021 #bedemama
Są tutaj Rodzice maluszków, które właśnie Są tutaj Rodzice maluszków, które właśnie przymierzają się do rozszerzania diety, a jeszcze nie ogarnęły pozycji siedzącej?
Jeśli tak, to zerknijcie do wpisu na blogu! 
Link w bio, czyli tutaj: @mama_fizjoterapeuta 
👉W poniedziałek, temat gotowości fizycznej do rozszerzania diety, poruszałyśmy również wspólnie z Anią z @alaantkoweblw 
Jeśli nie udało się Wam być na żywo,  powtórkę możecie obejrzeć tutaj: @alaantkoweblw 
Rozwikłana zostanie tam zagadka dziwnie wyglądającej pozycji ze zdjęcia 😜
A może... macie jakiś pomysł dlaczego mój synek, posadzony w foteliku, w ten sposób zapierał się stópkami???🤔

#mamafizjoterapeuta #rozszerzaniediety #rozszerzaniedietyniemowlaka #blw #noszeniemaznaczenie #jestembojestes #mojewszystko #bedemama #niemowle #rozwojdziecka #wspieranieprzezzabawe #wspieramniewymuszam #instamama #nieidealna #przyjaznapielęgnacja
Myśleliście kiedyś o zimie, jako o doskonał Myśleliście kiedyś o zimie, jako o doskonałej okazji do treningu siły, wytrzymałości, pracy nad koordynacją, równowagą... reakcjami obronnymi?🤔...
To dla nas wszystkich świetna powtórka tego, czego tak naprawdę uczymy się już od pierwszych miesięcy życia.🙂😎
To niesamowite, ile radości może dać nam po prostu zabawa z RUCHEM, testowanie swoich własnych możliwości i ograniczeń 🙂
➡️ Mój Tadzio 👶 w zasadzie po raz pierwszy miał okazję zupełnie samodzielnie chodzić po śniegu i patrzyłam z podziwem na to, jak dużą naukę wyniósł z tej zabawy już po pierwszym upadku.😉
Teraz wiemy, że:
✔️ Śnieg jest zimny
✔️Jeśli pozwolimy sobie na zbyt wielkie szaleństwo, możemy upaść,
✔️ Dobrze jest chodzić, mając w pogotowiu ręce, które ewentualnie uchronią nasz nos przed spotkaniem ze śnieżnym puchem,
✔️ Lepiej upaść na pupę niż na głowę,
✔️ Ze śniegu trudno wstać... I oczywiście wiele, wiele innych 😉

Dlatego warto pozwolić dziecku
❤️DOŚWIADCZAĆ❤️...
Oczywiście podstawowe zasady bezpieczeństwa są konieczne, ale doświadczenia są niezbędnym elementem nauki.
Na każdym etapie.
👉 Dlatego już od pierwszych dni dbamy o przyjazną pielęgnację i zapewnienie dziecku nie tylko idealnej przestrzeni, ale przede wszystkim ✔️poczucia bezpieczeństwa, bo tylko wtedy ma ono okazję rozwinąć swoje skrzydła! 💪❤️
👉 O przyjaznej pielęgnacji przeczytasz na moim blogu: www.mamafizjoterapeuta.pl
👉 O roli doświadczeń pisałam we wpisie, do którego link znajdziecie w bio, czyli tutaj: @mama_fizjoterapeuta 

Dobrego dnia!❤️

#mamafizjoterapeuta #mojewszystko #jestembojestes #rozwojdziecka #rodzew2021 #rodzew2020 #rozwojdziecka #instamatki #instamateczki #infantdevelopment #motherandbaby #WspieramNieWymuszam #noszeniemaznaczenie #familytime #rodzina #rodzinatojestsila #feriezimowe
Dzień dobry w poniedziałek! 😍 Jak spędziliś Dzień dobry w poniedziałek! 😍
Jak spędziliście weekend?
U nas trochę się działo...🙈
Nowe, ciekawe doświadczenia za nami...🙈
Nie sądziłam, że kiedykolwiek spróbuję, bo jednak jestem zdecydowanie ciepłolubna, ale... zrobiłam to!💪😜
Mała rzecz, a cieszy!
Dobrego dnia!❤️

Ps. Z kim widzę się dzisiaj wieczorem na live u @alaantkoweblw ?🙂

#mamafizjoterapeuta #jestembojestes #mojewszystko #rodzina #rodzinatojestsiła #weekend #zima #zima2021 #instacorka #instasyn #rozwojdziecka #wspieranierozwojudzieci #fizjoterapiadzieci
Kto już czytał nowy tekst na blogu? 🙂 Temat Kto już czytał nowy tekst na blogu? 🙂
Temat dość skomplikowany, ale starałam się, aby było przystępnie.
Hipermobilność a rozwój niemowlaka czyli... przyglądamy się „małym leniuszkom”.
Link do wpisu w bio @mama_fizjoterapeuta oraz w stories.

#mamafizjoterapeuta #jestembojestes #mojewszystko #rozwojdziecka #instamama #instamateczki #rehabilitacjadzieci #niemowle #jestemwciazy #jestemmama #jestemtata #bedemama #noszeniemaznaczenie #wspieramniewymuszam #hipermobilność #przyjaznapielegnacja
W co się dzisiaj bawicie? 🙂 U nas ostatnio kr W co się dzisiaj bawicie? 🙂
U nas ostatnio króluje wszystko to, co związane z ruchem! 🙃
I nie ukrywam... bardzo mnie to cieszy! 😎
Już niebawem na blogu pojawi się wpis na temat wspierania rozwoju dziecka poprzez zabawę, a tymczasem... odsyłam Was do wpisu o tym dlaczego... nie kupuję dzieciom zabawek. 😉

Link do wpisu w bio, czyli tutaj: @mama_fizjoterapeuta 

#mamafizjoterapeuta #zabawyzdzieckiem #relacja #dobryczas #dajdzieckuczas #jestembojestes #mojewszystko #coreczkamamusi #coreczkatatusia #fizjoterapeuta #niemowle #jestemmama #mojewszystko #rodzina #rodzinatojestsiła
Dzień dobry! 🙂 Kto już widział zapisaną Dzień dobry! 🙂
Kto już widział zapisaną relację „Starszaki😍” i wie co fantastycznego się szykuje?😍
Po wczorajszej wizycie w studio OSORNO mogę powiedzieć, że kawał fantastycznej pracy za nami! 💪
Jestem przekonana, ze wkraczamy w nowy wymiar zabaw i spędzania wspólnego czasu z dzieckiem! 💪👌🙃
@osornoproduction 

#mamafizjoterapeuta #zabawyzdzieckiem #dobryczaszdzieckiem #wartosciowezabawy #studioosorno  #audiobook #audiobookdladzieci #zabawydladzieci #wspieranierozwojudzieci #wspieranierozwoju #wspieranieprzezzabawe #czaszdzieckiem #pomyslynazabawy #jestemmama #jestemtata #mamdziecko #rodzina #rodzinatojestsiła
Load More... Follow on Instagram

2018 - Gosia Paleczny