Close Sidebar close
mamafizjoterapeuta
  • JESTEM NA ETAPIE…
    • Oczekiwania na Maluszka.
    • Okruszka 0-3 miesiące.
    • Odkrywcy 4-7 miesięcy.
    • Poszukiwacza 8-36 miesięcy
  • Fizjo-Baby-Gimnastyka
  • BLOG
  • SKLEP
  • O MNIE
  • KORZYSTAMY
  • WSPÓŁPRACA
  • Polityka prywatności

  • JESTEM NA ETAPIE…
    • Oczekiwania na Maluszka.
    • Okruszka 0-3 miesiące.
    • Odkrywcy 4-7 miesięcy.
    • Poszukiwacza 8-36 miesięcy
  • Fizjo-Baby-Gimnastyka
  • BLOG
  • SKLEP
  • O MNIE
  • KORZYSTAMY
  • WSPÓŁPRACA
  • Polityka prywatności
mamafizjoterapeuta
mamafizjoterapeuta
    RÓŻNE UMIEJĘTNOŚCI: WIEK DZIECKA:

    OKNA ROZWOJOWE cz.1

    To, że każde dziecko jest inne i rozwija się we własnym tempie wiemy chyba wszyscy. Tak jak my, dorośli, różnimy się pomiędzy sobą chociażby sposobem poruszania się, szybkością ruchów, „gracją” z jaką te ruchy wykonujemy itp. (uśmiecham się do siebie, bo teraz, kiedy piszę ten tekst jestem w końcówce 9 miesiąca ciąży i „gracja” w moim wykonaniu ma w tym momencie zupełnie inny wymiar ;)), tak samo małe dzieci. Pomimo tego, że czasami wydaje się, iż ich rozwój przebiega bardzo podobne, mają one swoje, niepowtarzalne cechy – są po prostu wyjątkowe. 🙂

    I to prawda!

    Dlaczego więc mielibyśmy wkładać wszystkie maluchy do jednego „worka” i oczekiwać, że będą rozwijały się w identyczny sposób? Przecież to zwyczajnie niemożliwe!

    Każdy z nas niesie inny bagaż doświadczeń, pochodzi z innego środowiska, jest inaczej wyposażony przez naturę, ma inny temperament, potrzeby, potencjał…

    To wszystko – i jeszcze wiele więcej – niesamowicie wpływa na rozwój i osiąganie przez dziecko kolejnych umiejętności!

    Skąd więc różnego rodzaju skale/ kalendarze itp.?

    Odpowiedź jest prosta. To pewien „zarys” tego, jak przebiega typowy rozwój dziecka, czego w kolejnych etapach możemy się spodziewać i na co zwrócić uwagę. W żadnym wypadku konkretne „miesiące” NIE są tutaj wartościami GRANICZNYMI, w których dana umiejętność musi się pojawić! Oznaczają jedynie, że 50% badanej populacji w tym wieku daną umiejętność posiada. Reszta maluchów osiąga ją w innym, stosownym dla siebie czasie – i tutaj właśnie wkracza temat OKIEN ROZWOJOWYCH. 🙂

    Kiedy myślimy o typowym/ prawidłowym rozwoju, musimy pamiętać, że charakteryzuje się on kilkoma ważnymi cechami:

    • przebiega indywidualnie,
    • w sposób wariantowy,
    • sekwencyjny oraz…
    • ciągły.

    CO TO OZNACZA?

    • Tego, że jest INDYWIDUALNY nie muszę chyba tłumaczyć. 😉
    • WARIANTOWOŚĆ, to nic innego jak różnorodność podejmowanych aktywności, ruchów, reakcji – np. dziecko siada na różne sposoby, pionizuje się korzystając z wielu opcji zmiany pozycji itp.
    • SEKWENCYJNOŚĆ, to inaczej pojawianie się poszczególnych umiejętności w określonej kolejności – np. aby dziecko zaczęło przyjmować pozycję czworaczą, musi najpierw osiągnąć kontrolę główki, obręczy barkowej, tułowia, miednicy…
    • CIĄGŁOŚĆ – to po prostu stały progres.

    To bardzo ważne cechy prawidłowego rozwoju- dużo ważniejsze niż osiąganie kolejnych umiejętności w ściśle określonym czasie.

    NO WŁAŚNIE – JAK TO JEST Z TYM CZASEM?

    Bardzo często osiąganie poszczególnych umiejętności przedstawione jest w postaci tabel, w których podany jest wiek dziecka, w jakim dana umiejętność się pojawia. I tak np. możecie znaleźć:

    • symetryczny podpór na przedramionach i kontrola główki: 3. miesiąc życia,
    • „pływanie” i obroty z plecków na brzuszek: 5. miesiąc,
    • wysoki podpór i wkładanie palców stóp do buzi: końcówka 6. miesiąca,
    • pivoty i pełzanie: 7. miesiąc,
    • czworakowanie i siad: 8 miesiąc…

    I tak dalej… i tak dalej…

    Ale co, jeśli… nasze dziecko nie ogarnia tego wszystkiego w tak ściśle wymienionym terminie? Czy to znaczy, że jest… GORSZE!? od rówieśników? Przecież syn córki sąsiadki babci od strony brata mamy już to wszystko dawno potrafi!!!

    Brrr… na samą myśl mam dreszcze… Ogólnie duża część z nas żyje w bardzo „szybkim” świecie i mam wrażenie, że przekłada się to czasami również na oczekiwania względem dziecka…

    Tymczasem… nic bardziej mylnego… Przyspieszanie osiągania przez typowo rozwijające się dziecko poszczególnych umiejętności w chwili, kiedy jeszcze nie jest na to gotowe, może przynieść więcej szkody niż pożytku. W ocenie rozwoju malucha bierze się przecież pod uwagę nie tylko ILE dziecko potrafi, ale JAK dana czynność wygląda. I bardzo często właśnie to JAK, jest o wiele ważniejsze niż ILE!

    ROZWÓJ TO PROCES i maluch krok po kroku, każdego dnia pracuje nad tym, aby dojść do perfekcji i zaskoczyć nas wreszcie efektem WOW! Ale to wymaga czasu. Jedne dzieci potrzebują go więcej, inne trochę mniej, ale ostatecznie cel zostaje osiągnięty. 😉

    JAK WIĘC WYGLĄDAJĄ I CO TO WŁAŚCIWIE SĄ TE… OKNA ROZWOJOWE?

    OKNO ROZWOJOWE to nic innego, jak PRZEDZIAŁ CZASOWY, w jakim dana umiejętność powinna się pojawić. Co ciekawe, im bardziej zaawansowane „osiągnięcie”, tym OKNO ROZWOJOWE szersze – jakby… bardziej otwarte. 😉

    • Jedną ze Skal, w których możemy prześledzić OKNA ROZWOJOWE jest Zrewidowany Test Denver II, wg którego poszczególne umiejętności rozwijają się u dziecka w następujących przedziałach czasowych:
    • Podobnie temat przedstawiony jest w Poradniku dla Rodziców „Pierwsze 2 lata życia dziecka”, wydanym przez Medycynę Praktyczną w 2012 roku:
    • Okna rozwojowe dużej motoryki możecie również znaleźć z publikacji WHO: „Windows of achievment of gross motor milestones”:

    Czy to oznacza, że nie powinniśmy w żaden sposób ingerować i martwić się, jeśli dziecko odbiega od „normy”?

    Oczywiście, że nie! Jeśli cokolwiek Was niepokoi, naprawdę warto zasięgnąć porady specjalisty. Pomimo tego, że być może nie wydaje się to trudne, próba samodzielnej analizy przebiegu rozwoju może tylko pogłębić Waszą niepewność… Czasami coś, co wygląda „groźnie” wymaga jedynie niewielkiej korekty… a czasami…odwrotnie…

    Tak, jak wspomniałam wcześniej – nie możemy brać pod uwagę jedynie ilości, ale zawsze trzeba ocenić również jakość tego, co maluszek prezentuje!

    CO TO DOKŁADNIE OZNACZA?

    • Oznacza to na przykład to, czy obserwując dziecko podpierające się na przedramionach >>>ZOBACZ<<< widzimy, że maluch aktywnie pcha w podłoże czy raczej jego rączki ”uciekają” do tyłu lub na boki; czy unosząc główkę widać, że mięśnie zginacze i prostowniki szyi, a także mięśnie przedniej i tylnej ściany tułowia współpracują ze sobą czy raczej maluch wysoko zadziera główkę pracując głównie prostownikami grzbietu… W obydwóch przypadkach cel zostanie osiągnięty – „unoszenie główki nad podłoże w leżeniu na brzuszku”… ale JAKOŚĆ jest zupełnie inna.
    • innym przykładem mogą być obroty (>>>ZOBACZ<<<) i to, czy maluch po opanowaniu tej umiejętności potrafi prawidłowo obciążyć „wydłużoną” stronę ciała, czy aktywnie pracuje mięśniami brzucha, czy obręcz barkowa i biodrowa są w stanie ustawić się względem siebie pod skosem, czy pojawiają się reakcje prostowania… czy raczej maluch obraca się na brzuszek przez mocne odgięcie tułowia w tył i odepchnięcie główką od maty…
    • czy np. w czworakach (>>>ZOBACZ<<< ) pozycja, jaką przyjmuje jest rzeczywiście aktywna: jak ustawia się obręcz barkowa, czy barki znajdują się daleko od uszu, czy maluch dobrze kontroluje ustawienie główki, nie zadziera jej, ale ustawia wzrok horyzontalnie (równolegle do podłoża), czy łokcie są lekko zgięte czy raczej ustawione w przeprostach i maluch „zawiesza się” na obręczy barkowej, czy tułów ustawia się prosto czy raczej dziecko ma tendencję do pogłębiania lordozy lędźwiowej, jak ustawia się miednica, czy kolanka ułożone są na szerokość bioder czy raczej „rozjeżdżają się” na boki…
    • jak wygląda pionizacja i chód (>>>ZOBACZ<<<) – czy dziecko wstaje wykorzystując wzorzec podciągania (zazwyczaj tak to wygląda w początkach pionizacji) czy raczej ugina jedną z nóżek i odpychając się od podłoża wstaje; czy po opanowaniu umiejętności chodu widzimy, że maluch przemieszcza się coraz sprawniej i lepiej technicznie; czy kolanka dziecka nie ustawiają się w przeprostach; czy rączki są swobodne, maluch nie usztywnia się itp.

    Takie przykłady można mnożyć i odnosić je do każdej, nawet najmniejszej zdobywanej przez dziecko umiejętności. Potrzebna jest do tego naprawdę wnikliwa analiza rozwoju. Dopiero ILOŚĆ I JAKOŚĆ dają nam podstawę do tego, aby oceniać jak nasz maluch radzi sobie po tej stronie brzucha.

    Oczywiście nigdy nie patrzymy na dziecko z klapkami na oczach jedynie przez pryzmat jego umiejętności motorycznych – zawsze warto brać pod uwagę całokształt czyli to, czy maluch rozwija się w sposób harmonijny – czy jego rozwój fizyczny, psychiczny oraz ruchowy znajdują się na tym samym poziomie.

    Tak, jak my – np. ucząc się pływać nie wskakujemy raczej od razu na głęboką wodę, tak dziecko potrzebuje czasu, aby przygotować się do podjęcia konkretnego działania.

    Wyobraźcie sobie, jak wyglądałoby Wasze poczucie bezpieczeństwa, gdyby ktoś chciał zmusić Was np. do zjechania na nartach z bardzo stromego zbocza, jeśli jeszcze nigdy nie mieliście na nogach nart (albo… jeśli mieliście je tylko przez krótką chwilę)…

    Tak samo jest z dzieckiem… każda nowa umiejętność wymaga odpowiedniego treningu i przygotowania, a forsowanie na siłę i „uczenie” malucha konkretnych aktywności w chwili, kiedy nie czuje się na to przygotowany, może wpływać negatywnie na jego poczucie bezpieczeństwa…

    CZY TO OZNACZA, ŻE MAMY NIE ROBIĆ NIC I TYLKO OBSERWOWAĆ?

    Oczywiście, że nie! Przy czym warto robić to w sposób naprawdę dobrze przemyślany, a przede wszystkim… starać się nie przeszkadzać dziecku w jego naturalnym rozwoju. Towarzyszyć. 🙂

    Ale o tym i o kilku równie ważnych rzeczach dotyczących tego tematu już w najbliższym wpisie, bo chyba znowu za bardzo się rozpisałam. 😉

    Halooo, jest tam jeszcze ktoś??? 😉

    ZOBACZ RÓWNIEŻ: OKNA ROZWOJOWE CZĘŚĆ 2. >>>ZOBACZ<<<

    *Wpisy mają charakter wyłącznie informacyjny i nie zastąpią wizyty u fizjoterapeuty ani innego specjalisty, dlatego wszelkie wątpliwości koniecznie skonsultuj z osobą, która ma okazję zbadać Twoje dziecko. Dla dobra Twojego Maluszka nie udzielam porad on-line.

    Chcesz wspierać naturalny rozwój Maluszka podczas codziennych zabaw? Sprawdź Fizjo-Baby-Gimnastyka!

    SPRAWDŹ!

    Źródła:

    1. WHO Motor Development Study: Windows of achievement for six gross motor development milestones; Acta Pædiatrica, 2006; Suppl 450: 86/95
    2. Glascoe, Frances Page et al. (1992). „Accuracy of the Denver-II in Developmental Screening”. Pediatrics (89): 1221–1225
    3. Pierwsze 2 lata życia dziecka; Medycyna Praktyczna 2012
    Twoje udostępnienie wiele dla mnie znaczy, dziękuję! ❤️
       
    4 komentarze
    kalendarz rozwoju dzieckakiedy dziecko powinno się obracaćkiedy dziecko powinno siedziećnorma rozwojowaokna rozwojowerozwój dziecka
    • Czy leżenie na brzuszku jest AŻ tak ważne???

    • OKNA ROZWOJOWE cz.2

    4 komentarze

  • Reply Winia at

    Z przyjemnością śledzę nowe wpisy:) Brakowało takiego bloga:)

  • Reply eN at

    A co jeśli maluszek zanadto przyśpiesza? W końcówce 6ego miesiąca już wstaje przy meblach a jeszcze nie raczkuje tylko pełza? Czy nalezy się martwić i nie pozwalać na takie aktywności?

  • Reply Gosia at

    Hmm… po oknach czasowych zawartych w tym poście wnioskuje, że obrót z brzuszka na plecy powinien wystąpić wcześniej (ewentualnie w tym samym czasie) co obrót z placków na brzuszek. Nie zgadza się to z informacjami zawartymi w innych postach… Być może wynika to z faktu, że dane są nieaktualne, jednak i tak uważam, że wprowadza to niepotrzebne zamieszanie.

  • Reply Kasią at

    Dzień dobry.
    Moja córcia jest w piątym miesiącu życia. Właśnie opanowała obrót z pleckow na brzuszek i „pływa”. Niestety w chwili gdy się zmęczy opada twarzą na matę, nie potrafi obrócić się z powrotem na plecki i nie stara się podeprzeć rączkami. Czy to normalne?
    Pozdrawiam serdecznie

  • Odpowiedź Anuluj

O mnie

 

 

Nazywam się Małgorzata Paleczny. Jestem pełnoetatową żoną, mamą i fizjoterapeutą. Kocham to, co robię i choć moja doba nigdy się nie kończy, postanowiłam założyć bloga.

 

Piszę o rozwoju psychoruchowym dziecka od narodzin, pokazuję sposoby na jego wspieranie, a także opowiadam historie z barwnego życia naszej siedmioosobowej rodziny 😉

 

Wpisy mają charakter informacyjny i nie zastąpią wizyty u fizjoterapeuty, dlatego nie udzielam porad on-line.

[markawlasna]

JUŻ JEST! NAJNOWSZY PRZEWODNIK PO ZABAWACH Z MALUSZKIEM!

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY!

POZNAJ MNIE LEPIEJ I OTRZYMUJ TREŚCI, KTÓRYCH NIE PUBLIKUJĘ NIGDZIE INDZIEJ!

ZAPISZ SIĘ!

ULGA DLA BRZUSZKA. PRAKTYCZNE MINI – SZKOLENIE.

SPRAWDŹ

KUP TORBĘ I WESPRZYJ FUNDACJĘ GAJUSZ.

ZOBACZ

KURS on-line: Typowy rozwój dziecka 0-3 miesiące

SPRAWDŹ
 

KURS on-line: Typowy rozwój dziecka 4-7 miesięcy

SPRAWDŹ

KURS on-line: Typowy rozwój dziecka 8-18 miesięcy

SPRAWDŹ

mama_fizjoterapeuta

mama_fizjoterapeuta
👉 Czy wiesz, że aby mądrze wspierać rozwój 👉 Czy wiesz, że aby mądrze wspierać rozwój swojego dziecka czasami nie musisz robić absolutnie nic?
To znaczy… możesz zrobić sobie kawę i po prostu podziwiać to, co właśnie się wydarza! ☕️
👉 Oczywiście dbanie o dobre doświadczenia to bardzo ważna rzecz, ale kiedy maluch pracuje nad jakąś umiejętnością, to wcale nie oznacza, że musisz go jej dodatkowo uczyć i pokazywać „najwłaściwszą z dróg”…
Zdrowo rozwijające się dziecko do tej drogi dotrze – metodą prób i błędów, ale to właśnie dzięki nim nauczy się najlepiej! 💪
To dzięki „błędom” będzie w stanie jeszcze lepiej poznać swoje możliwości, ale i ograniczenia… To niesłychanie ważna lekcja życia! 🔥
Dlatego czasami zrób sobie kawę i po prostu patrz!❤️
Nawet w terapii stosuje się zasadę „hands on” kiedy to nasze ręce „prowadzą dziecko”, ale zawsze, kiedy tylko to możliwe, kierujemy się zasadą „hands off” i dajemy maluchowi szansę na to, aby samodzielnie osiągnął upragniony cel.
Życzę Ci smacznej kawki! ❤️
👉 Zapisz ten post i chodź na bloga. Link do ciekawych wpisów znajdziesz w BIO.
Ps. Daj znać czy masz takie momenty, że po prostu patrzysz i podziwiasz 🥰❤️🔥
#mamafizjoterapeuta
#rodzew2023
#rozwojniemowlaka
#noworodek
#noworodekwdomu
#przyjaznapielegnacja
#mamaidziecko
#mojewszystko
#jestembojestes
#trendingaudio zabawyzniemowlakiem
👉 Przymierzasz się do zakupu bucików dla malu 👉 Przymierzasz się do zakupu bucików dla maluszka, ale nie wiesz jakie wybrać, aby dobrze pasowały na małą stópkę?
👉 Twoje dziecko ma wyjątkowo szczupłe lub pulchne stopy i trudno jest Ci dobrać odpowiedni bucik?
👉 Wysokie podbicie sprawia, że niemal wszystkie modele odpadają już w przedbiegach?
✅ Sprawdź mój najnowszy wpis na blogu! 
✅ Znajdziesz tam podpowiedzi jakie buciki wybrać dla różnych rodzajów stópek na różnych etapach nauki chodzenia. 🔥
Koniecznie zapisz ten post na później i poślij dalej w świat - być może przyda się również innym Rodzicom. 
👉 No i oczywiście daj znać jakie są Twoje doświadczenia. Jakie stópki ma Twój maluszek? Trudno Ci wybrać dla nich odpowiednie buciki?
Link do wpisu w BIO.
#mamafizjoterapeuta
#bucikidladzieci 
#bucikidlaniemowlaka 
#pierwszekroczki
#rozwojniemowlaka
#wysokiepodbicie
#rodzew2023 
#roczek
#instamama
#instamateczki
Kochani, pewien wspaniały mąż i tata ma dzisiaj Kochani, pewien wspaniały mąż i tata ma dzisiaj swoje okrągłe urodziny. ❤️🎂
Dlatego znikamy na chwilę (tylko we dwoje!!! 😍), ale już jutro wieczorem wracam do Was z obiecanym, bucikowym wpisem.
Trzymajcie się ciepło, życzymy Wam dobrego dnia! 🥰 
#mamafizjoterapeuta
#urodziny
#rodzina
#rodzinatojestsila 
#love
#birthday
Kiedy na świecie miał pojawić się nasz pierwsz Kiedy na świecie miał pojawić się nasz pierwszy synek, zdecydowaliśmy się na zakup wózka używanego.
Oczywiście zawsze marzyłam o nowym, ale zarówno względy ekonomiczne, jak i to, że nie do końca wiedzieliśmy przez jak długi czas ma nam ten wózek posłużyć (czy spacerówka takiego wózka się sprawdzi czy raczej będzie zależało nam na mniejszym i lżejszym modelu) sprawiły, że Franek przez pierwsze miesiące korzystał z wózka z drugiej ręki.
👉 Czy uważam, że tamto rozwiązanie było złe?
Oczywiście, że nie! Jedyne, co bym zrobiła inaczej to to, że tym razem wymieniłabym materacyk w gondoli takiego wózka.
👉 Chcesz wiedzieć dlaczego to takie ważne?
Zajrzyj do nowego wpisu na blogu! (link w bio)
A jeśli szukasz naprawdę dobrego materacyka do swojej gondoli, znajdziesz go w @manufakturamateracy 
Z kodem MAMAFIZJOTERAPEUTA otrzymujesz 5% zniżki na całe zakupy. ❤️
#mamafizjoterapeuta
#wozekdzieciecy
#wozekdlaniemowlaka
#wyprawkadlanoworodka
# materacdogondoli
#współpracareklamowa 
#bedemama
#urodziłam 
#rodzew2023
👉 „Moje dziecko jest takie mięciutkie… prz 👉 „Moje dziecko jest takie mięciutkie… przelewa się przez ręce…
👉 „Czasami mam wrażenie, że na mojego maluszka mocniej działa siła grawitacji”…
👉 „Jest taki spokojny i rozluźniony… ciągle tylko je i śpi”…
To tylko kilka z określeń, używanych przez rodziców maluszków, u których stwierdzono „obniżone napięcie mięśniowe”.
👉 Jakie sygnały powinny zapalić nam pomarańczową lampkę? O tym właśnie dzisiaj!
👉 Czy w warunkach domowych możemy w jakiś sposób reagować? Oczywiście, że TAK! Pisałam o tym na blogu (linki do ważnych wpisów znajdziesz w BIO).
👉 Dlaczego akurat dzisiaj poruszam ten temat? - bo mamy dzień 21 marca - Dzień Osób z Zespołem Downa. Według większości Autorów, to właśnie znaczna hipotonia mięśniowa jest główną przyczyną różnic w rozwoju psychoruchowym dzieci zdrowych i dzieci z ZD.
Zapisz ten post na później i podziel się z innymi.
No i koniecznie daj znać jak u Was z napięciem mięśniowym!
Wysokie? Niskie? A może… w sam raz?
#mamafizjoterapeuta 
#napieciemiesniowe 
#rozwojniemowlaka
#obnizonenapieciemiesniowe 
#rodzew2023 
#bedemama
#noworodek
#noworodekwdomu
#urodziłam
Zabawa nóżkami to ważny etap rozwoju. 💪❤️
Maluszek zaczyna sięgać do swoich ud już w 4. miesiącu życia, a w końcówce 6. wkłada palce stóp do buzi. 👣👶
O tym, dlaczego to ważna sprawa i… na co jeszcze zwrócić uwagę, chcąc zachęcić Maluszka do takich zabaw, pisałam na blogu.
Sprawdź koniecznie!
Ważne linki znajdziesz w bio. ❤️
Daj znać czy fikanie bez pieluszki sprawdza się też u Was! 😉❤️
Ps. Pamiętaj, że dzisiaj o północy kończy się promocja na start mojego najnowszego Przewodnika po świecie zabaw z maluszkiem. Jeśli chcesz złapać go w niższej cenie dla siebie lub na prezent, wskakuj teraz. Link znajdziesz w bio i w relacji. 
[markawlasna]
#mamafizjoterapeuta
#fizjobabygimnastyka
#rozwojniemowlaka
#prezentdlaprzyszłejmamy
# noworodek
#todzew2023
👉Jak ze spokojem wspierać naturalny rozwój ma 👉Jak ze spokojem wspierać naturalny rozwój maluszka?
👉 Jak bawić się… bez zabawek?
👉 Jakie aktywności wybierać, aby były dopasowane nie tylko do wieku, ale przede wszystkim do aktualnych potrzeb i możliwości małego człowieka?
Tego wszystkiego dowiesz się z mojego najnowszego Przewodnika. 🔥❤️
✅ 151 bogato ilustrowanych stron,
✅ 30 minut VIDEO ZABAWY
✅BONUSY!😍
Można kupić w formie vouchera i podarować w 🎁 tym, którzy jeszcze czekają lub niedawno przywitali na świecie swoje maleństwo. 🥰❤️
Włożyłam w ten Przewodnik całe ❤️
Mam nadzieję, że będzie dla Was ogromnym wsparciem! 🥰
[markawlasna]
Promocja na start kończy się jutro o północy. 
Link w bio. 
#mamafizjoterapeuta 
#fizjobabygimnastyka
#zabawazniemowlakiem
#babyshower
#prezentdlaprzyszłejmamy
#rozwojowelove
#rodzew2023 
#bedemama
#wyprawkadlanoworodka
Jak tam Wasze bucikowe łowy? 😉 Żyjecie? Maci Jak tam Wasze bucikowe łowy? 😉 
Żyjecie?
Macie już coś na oku?
A może u Was temat już ogarnięty?
Dajcie znać! 
My właśnie kompletujemy buciki wiosenne dla całej naszej 5. 🙈
Trzymajcie kciuki! 😅🙈❤️
W najbliższych dniach będzie tutaj sporo bucikowych tematów - dla różnych rodzajów stópek na różnym etapie chodzenia. 
Już dziś zerknijcie do wyróżnionej relacji BUCIKI WIOSNA. ✅🔥
STAY TUNED! 🙂❤️
#mamafizjoterapeuta 
#bucikidladzieci
#bucikinawiosne
#pierwszekroczki
#babyshoes
Load More... Follow on Instagram

2022 - MamaFizjoterapeuta Małgorzata Paleczny.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności