Close Sidebar close
mamafizjoterapeuta
  • JESTEM NA ETAPIE…
    • Oczekiwania na Maluszka.
    • Okruszka 0-3 miesiące.
    • Odkrywcy 4-7 miesięcy.
    • Poszukiwacza 8-36 miesięcy
  • FIZJO-BABY-GIMNASTYKA
  • BLOG
  • SKLEP
  • rozwojoweLOVE
  • O MNIE
  • KORZYSTAMY

  • JESTEM NA ETAPIE…
    • Oczekiwania na Maluszka.
    • Okruszka 0-3 miesiące.
    • Odkrywcy 4-7 miesięcy.
    • Poszukiwacza 8-36 miesięcy
  • FIZJO-BABY-GIMNASTYKA
  • BLOG
  • SKLEP
  • rozwojoweLOVE
  • O MNIE
  • KORZYSTAMY
mamafizjoterapeuta
mamafizjoterapeuta
    0-3 miesiące 4-7 miesięcy 8- 18 miesięcy Leżenie na brzuszku Obroty

    Czy możemy wpłynąć na… budowę MÓZGU dziecka?

    Doświadczenia dziecka w pierwszych latach życia mają trwały wpływ na budowę rozwijającego się mózgu.

    Gdybym miała opisać w dwóch zdaniach to, co jest przedmiotem dzisiejszego wpisu, napisałabym tak:

    Dobre doświadczenia zapewniają dobre warunki do rozwoju mózgu. Złe stwarzają ryzyko, że zdrowe genetycznie dziecko będzie borykało się z różnego rodzaju problemami – od trudności w podejmowaniu decyzji, poprzez zaburzenia koncentracji, trudności w interakcjach z innymi ludźmi, a nawet… depresją czy upośledzeniem umysłowym…

    Ale na tym zdaniu się nie skończy. 😉 Dlaczego?

    Bo to jest niesamowicie FASCYNUJĄCA przygoda, której znajomość może nam, rodzicom, bardzo się przydać w CODZIENNYM FUNKCJONOWANIU Z MALUCHEM. 🙂

    OD POCZĄTKU

    Mózg dziecka, to w momencie porodu najbardziej niedojrzała struktura, która tak naprawdę kształtuje się i modeluje w zależności od tego, jak jest używana.

    Oczywiście genetyczne „zaprogramowanie” również odgrywa tutaj rolę stanowiąc swojego rodzaju „bazę”, ale to właśnie DOŚWIADCZENIA sprawiają, że mózg zaczyna funkcjonować w taki, a nie inny sposób. Tak, jak białko czy tłuszcz stanowią ważne składniki budulcowe mózgu, tak samo doświadczenia oraz interakcje z innymi ludźmi i przedmiotami odgrywają ważną rolę w procesie rozwoju.

    Dobrym przykładem do zobrazowania tego jest nauka… języków. 😉

    Każdy z nas opanowuje przecież posługiwanie się jakimś językiem. Ale właśnie to, JAKIM językiem władamy, zależy już od naszych DOŚWIADCZEŃ. Jeśli niemowlę przebywa wśród osób mówiących do niego po polsku, to język polski będzie językiem, który naturalnie opanuje. Ale jeśli to samo niemowlę miałoby styczność z językiem chińskim, to właśnie on byłby numerem 1.

    Mózg człowieka podzielony jest na obszary. Znajdują się w nich miliony komórek nerwowych, które komunikują się pomiędzy sobą za pomocą synaps. To od ich liczby oraz organizacji zależy bardzo wiele funkcji – od najprostszych, po te najbardziej złożone, polegające na rozwiązywaniu nawet najbardziej skomplikowanych zależności.

    W zasadzie, po urodzeniu, w większości obszarów mózgu, jego rozwój nie polega już na tworzeniu nowych komórek nerwowych, ale na tworzeniu pomiędzy nimi sieci połączeń. Dziecięcy mózg tworzy bardzo wiele synaps. (Stąd też u małych dzieci plastyczność mózgu jest największa. Jeśli jakaś „droga” ulegnie uszkodzeniu, można szukać objazdu. ;)) Część z nich rzeczywiście przyda się w przyszłości a część – nie będzie używana i… „zaniknie”. (Swoją drogą… bardzo dobrze, bo przecież „co za dużo, to niezdrowo”, a my chcemy mieć sprawny, uporządkowany mózg, który będzie dobrze radził sobie z codziennymi wyzwaniami. „Bałagan” może to znacząco utrudniać!).

    MOŻNA TO SOBIE WYOBRAZIĆ W TEN SPOSÓB:

    Komórki nerwowe, czyli neurony łączą się ze sobą po to, aby przekazywać informacje płynące z różnych części mózgu – to już wiemy… Ale jak to zrozumieć i zapamiętać?

    Porównajmy to do…. dróg, które łączą ze sobą różne miejscowości. Jeśli jakaś informacja przekazywana jest często, połączenie to ulega wzmocnieniu – staje się bardziej trwałe, a informacje przekazywane są szybciej (porównanie do drogi jak najbardziej aktualne – jeśli droga z jednego miasta do drugiego jest często użytkowana, z czasem dochodzi do jej rozbudowy – może nawet stać się szybka, jak autostrada. ;)).

    Jeśli natomiast „droga” nie jest używana, z czasem coraz trudniej się przez nią przedostać aż w końcu… stopniowo znika z mapy…

    Nic bardziej obrazowego nie przyszło mi do głowy. 😉

    Bardzo fajnie wizualizuje to filmik:

    NO I TERAZ… NASZA ROLA!

    My, jako rodzice mamy bardzo duży wpływ na to, które „drogi” będą używane i ulegną wzmocnieniu, a które nie. Możemy wpłynąć na to czy mózg naszego dziecka będzie dobrze zorganizowany, będzie działał sprawnie i świetnie radził sobie z wyzwaniami, które stawiać będzie przed nim życie, czy też nasz maluch będzie miał trudności…

    JAK WSPIERAĆ ROZWÓJ DZIECKA?

    • Reagowanie na sygnały wysyłane przez dziecko.

    Tak, to niesłychanie ważne. Jeśli rzeczywiście reagujemy z miłością na potrzeby dziecka (oczywiście chodzi mi o podstawowe potrzeby – bliskość, poczucie bezpieczeństwa, zaspokojenie głodu, a nie spełnianie wszystkich zachcianek i kaprysów, bo to już inny temat ;)), to będzie się ono czuło bezpiecznie i będzie mogło skupić swoją uwagę na spokojnym poznawaniu otaczającego je świata. Jeśli natomiast z naszej strony będzie spotykać je ignorancja (np. „co tam… niech się wypłacze” >>>ZOBACZ<<<), to maluch w swoim zachowaniu będzie skupiał się przede wszystkim na tym, aby ktoś wreszcie zauważył jego potrzeby. Wtedy, na nic innego nie będzie już energii. Taki maluch może w przyszłości mieć trudności w interakcjach międzyludzkich. Mogą u niego wystąpić trudności poznawcze, społeczne, emocjonalne…

    • Zapewnienie opieki

    To oczywiste i poniekąd wiąże się z poprzednim punktem. Oczywiście powinniśmy zadbać o to, aby dziecko nie było głodne, miało suchą pieluszkę itp. Ale opieka to też wszelkie interakcje z dzieckiem. Zabawa (fajne propozycje zabaw znajdziecie np. w moim e-booku >>>ZOBACZ<<<), pielęgnacja, „rozmowy”, ale też rozpoznawanie momentu, kiedy dziecko ma już dość i potrzebuje świętego spokoju. Na szczęście jeśli jesteśmy choć trochę skoncentrowani na maluchu, zazwyczaj bardzo szybko uczymy się rozpoznawać sygnały, które do nas wysyła. (Mój mąż np. po 10 latach małżeństwa w ułamku sekundy potrafi rozpoznać moje emocje… Kąt pod którym na niego spojrzałam… ykhm… jak on to robi? :))

    OK, ale wróćmy do tematu. 🙂

    Pamiętajmy jednak, że nie tylko ILOŚĆ się liczy – ważna jest JAKOŚĆ tego, co serwujemy maluchowi. To JAK się z nim bawimy, JAK reagujemy na potrzeby, JAK pielęgnujemy itp…

    Na szczęście natura wyposażyła nas w instynkt, który bardzo dużo nam podpowiada w tej kwestii, dlatego warto mu zaufać. 🙂

    • Stabilne relacje.

    Stabilne relacje to bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo, to podstawowa potrzeba dziecka, która musi być spełniona, jeśli chcemy w ogóle myśleć o wykorzystaniu przez malucha drzemiącego w nim potencjału. Stabilne relacje to też wsparcie, a wsparcie jest kluczem do sukcesu. 😉

    Czy to oznacza, że musimy chuchać  dmuchać na nasze dziecko, aby nigdy nie spotkało je nic, co mogłoby wywołać stres?

    Oczywiście, że nie! Stres jest czasem potrzebny, bo mobilizuje siły naszego organizmu, ale to, czego należy unikać, to tzw. TOKSYCZNY STRES.

    Kiedy czujemy się zagrożeni, nasz organizm uruchamia naturalną reakcję obronną – wzrasta ilość uderzeń serca na minutę, rośnie ciśnienie krwi, wzrasta poziom kortyzolu, czyli tzw. hormonu stresu. I wszystko jest OK, jeśli w takiej sytuacji niemowlę otrzyma wsparcie – kiedy rodzic pomoże dziecku poradzić sobie z trudną sytuacją i dzięki temu wszystko będzie mogło wrócić do normy.

    Inaczej sprawa wygląda, kiedy mamy do czynienia z tzw. STRESEM TOKSYCZNYM – to przedłużający się w czasie, silny, częsty i pozostawiony bez rodzicielskiego wsparcia stres, z którym dziecko nie potrafi sobie samodzielnie poradzić. Badania pokazują, że taki rodzaj stresu ma destrukcyjny wpływ na rozwijający się mózg, co w przyszłości może prowadzić do pojawienia się problemów, o których pisałam już wcześniej.

    JAK SIĘ TO MA DO ROZWOJU MOTORYCZNEGO?

    Rozwój motoryczny to też nauka. A raczej PROCES nauki, w którym zdobywane przez dziecko doświadczenia są analizowane, przetwarzane i wykorzystywane, a dzięki sprzężeniu zwrotnemu, doskonalone do perfekcji. 😉

    Dlatego tak ważna jest interakcja, dawanie dziecku możliwości bezpiecznego i swobodnego eksplorowania świata, dbanie o JAKOŚĆ tego, co robimy, dbanie o różnorodność doświadczeń…

    Dlaczego różnorodność? Odpowiedzią jest zjawisko tzw. HABITUACJI, czyli przyzwyczajenia do bodźca – bodziec, do którego dziecko przywykło nie wywołuje już tak spektakularnej, angażującej reakcji…

    Teraz wszystko zaczyna układa się w całość, prawda? 😉

    I na koniec… CIEKAWOSTKI:

    • chociaż wiemy, że proces rozwoju mózgu trwa do około 25. roku życia, to tak naprawdę czas największej neuroplastyczności i dojrzewania przypada na pierwsze 3 lata, z czego kluczowy jest pierwszy rok życia.
    • we wczesnym dzieciństwie mózg zachowuje dużą zdolność do uczenia się dźwięków, które pierwotnie zostały odrzucone – stąd u małych dzieci występuje naturalna łatwość przyswajania języków obcych i co ciekawe, robią to zazwyczaj bez „naleciałości” związanych z akcentem języka ojczystego. Po 10. roku życia ta „łatwość” stosunkowo szybko się zmniejsza, więc jeśli zależy Wam, aby Wasze dziecko opanowało z łatwością więcej, niż jeden język, to najodpowiedniejszy czas, by o tym pomyśleć. 😉

    Ale uwaga, uwaga!

    Wszystkim tym, którzy właśnie roztaczają wizję, że zaczną swoim dzieciom puszczać bajki po angielsku, japońsku chińsku czy jeszcze w jakimś innym języku KOMUNIKUJĘ, że ani „osłuchiwanie się” z językiem poprzez TV czy nawet poprzez samo przebywanie w towarzystwie rozmawiających ze sobą dorosłych nie przyniesie AŻ tak spektakularnych efektów… Rezultat będzie znikomy… Dlaczego?

    Najprościej mówiąc… od samego patrzenia na bieżnię nie schudniesz… (próbowałam, ale niestety… ;)) Trzeba działać! I właśnie to działanie, INTERAKCJA i ZAANGAŻOWANIE jest kluczem do sukcesu, ponieważ wtedy wykorzystujemy swoje ukryte zasoby, swój potencjał i uczymy się najefektywniej.

    • ROZMOWY Z NIEMOWLAKIEM? Oczywiście, że tak!!! Bardzo ważne jest mówienie do dziecka – nawet tego najmłodszego i nawet wtedy, kiedy wiemy, że ono „i tak nic nie rozumie”… Badania pokazują, że dzieci, z którymi w okresie niemowlęctwa doświadczyły podobnych „rozmów”, mają w 2. roku życia o 300 słów bogatszy zasób słownictwa niż dzieci, do których nie mówiono lub mówiono niewiele.

    I tym optymistycznym akcentem kończę dzisiejszy wpis – idę rozmawiać z moim pięciomiesięczniakiem. 😉

    *Wpisy mają charakter wyłącznie informacyjny i nie zastąpią wizyty u fizjoterapeuty ani innego specjalisty, dlatego wszelkie wątpliwości koniecznie skonsultuj z osobą, która ma okazję zbadać Twoje dziecko. Dla dobra Twojego Maluszka nie udzielam porad on-line.

    Potrzebujesz gotowych pomysłów na proste, wspierające zabawy z maluszkiem? Sprawdź mój Przewodnik!

    SPRAWDŹ

    Chcesz dowiedzieć się więcej na temat rozwoju, przyjaznej pielęgnacji i zabaw powoli i… KROK PO KROKU? Sprawdź moje kursy on-line!

    Kurs, w którym opowiem Ci o wszystkim tym, co najważniejsze w rozwoju maluszka od narodzin do końca trzeciego miesiąca życia.

    Dowiesz się czego się spodziewać i co powinno zapalić pomarańczową lampkę.

    Nauczysz się jak wspierać naturalny rozwój maluszka podczas codziennych zabaw i pielęgnacji – wszystko bez pośpiechu i presji.

    SPRAWDŹ KURS 0-3

    Kurs, dzięki któremu dowiesz się jak przebiega rozwój maluszka od początku czwartego do końca siódmego miesiąca życia i co powinno zapalić pomarańczową lampkę.

    Nauczysz się jak podczas codziennej pielęgnacji i zabaw dbać o rozwój psychoruchowy dziecka, które staje się już coraz bardziej ciekawe świata.

    Wszystko w przystępnej formie i krok po kroku – tak, aby wdrożenie tych wskazówek w życie było czystą przyjemnością.

    SPRAWDŹ KURS 4-7

    Kurs, w którym opowiem Ci o najważniejszych umiejętnościach, które powinien osiągnąć maluszek w tym wieku.

    Dowiesz się jakie są czerwone flagi fizjoterapeutyczne i nauczysz, na co zwracać uwagę podczas codziennych zabaw i pielęgnacji.

    SPRAWDŹ KURS 8-18

    Moje kursy i e-booki możesz zakupić również w formie VOUCHERA i podarować w prezencie przyszłym lub świeżo upieczonym Rodzicom!

    Wystarczy, że po dodaniu produktu do koszyka, zaznaczysz opcję „KUPUJĘ NA PREZENT”

    CHCĘ KUPIĆ NA PREZENT

    Źródła:

    • National Scientific Council on the Developing Child, Perspectives: Early Influences on Brain Architecture. (2006). http://www.developingchild.net.
    • Hawley T.; Gunner M.; Starting Smart. (2000) How early experiences affect brain development. Ounce of Prevention Fund and ZERO TO THREE
    • Huttenlocher, P. R.; & Dabholkar, A. S. (1997). Regional differences in synaptogenesis in the human cerebral cortex. Journal of Comparative Neurology, 387, 167-178
    • Hart, B.; & Risley, T. R. (1995). Meaningful differences in the everyday experience of young American children. Baltimore; Brookes Publishing
    • Huttenlocher, J.; Haight, W.; Bryk, A.; Seltzer, M.; & Lyons, T. (1991). Early vocabulary growth: Relation to language input and gender. Developmental Psychology, 27, 236-248.
    Twoje udostępnienie wiele dla mnie znaczy, dziękuję! ❤️
       
    1 Comment
    jak wspierać rozwój niemowlakajakie zabawy z niemowlakiemprzyjazna pielęgnacjarozwój dzieckaw co się bawić z dzieckiemwspieranie rozwojuzabawy z niemowlakiem
    • KROK PO KROKU- Jak obrócić dziecko z plecków na brzuszek i odwrotnie.

    • Nie od razu Rzym zbudowano, czyli dlaczego nie możemy na starcie wymagać od dziecka perfekcji…

    1 Comment

  • Reply Patrycja at

    Kolejny świetny artykuł!

  • Odpowiedź Anuluj

O mnie

 

 

Nazywam się Małgorzata Paleczny. Jestem pełnoetatową żoną, mamą i fizjoterapeutą. Kocham to, co robię i choć moja doba nigdy się nie kończy, postanowiłam założyć bloga.

 

Piszę o rozwoju psychoruchowym dziecka od narodzin, pokazuję sposoby na jego wspieranie, a także opowiadam historie z barwnego życia naszej siedmioosobowej rodziny 😉

 

Wpisy mają charakter informacyjny i nie zastąpią wizyty u fizjoterapeuty, dlatego nie udzielam porad on-line.

KAWA :)

Jeśli to, co robię jest dla Ciebie wartościowe, możesz postawić mi kawę. Dzięki temu będzie mi łatwiej rozwijać tego bloga.

WSPIERAJĄCE ZABAWY KROK PO KROKU I W JEDNYM MIEJSCU? SPRAWDŹ FIZJO-BABY-GIMNASTYKA!

ZOBACZ

FizjoMAX – najlepszy materacyk dla niemowlaka

ZOBACZ MATERAC

DOŁĄCZ DO MOJEGO ROZWOJOWEGO NEWSLETTERA!

ZAPISZ SIĘ

KURS on-line: Typowy rozwój dziecka 0-3 miesiące

SPRAWDŹ
 

KURS on-line: Typowy rozwój dziecka 4-7 miesięcy

SPRAWDŹ

KURS on-line: Typowy rozwój dziecka 8-18 miesięcy

SPRAWDŹ

POZNAJ MNIE LEPIEJ I OTRZYMUJ TREŚCI, KTÓRYCH NIE PUBLIKUJĘ NIGDZIE INDZIEJ!

ZAPISZ SIĘ!

mama_fizjoterapeuta

👉żona👰🏻‍♀️mama x5🥰fizjoterapeuta👶❤️
➡️Spokój w rodzicielstwie🙌
➡️Harmonijny rozwój👶
➡️Fizjo-Baby-Gimnastyka🔥👇

Małgorzata Paleczny
W zasadzie… żadne z moich dzieci nie upomniało W zasadzie… żadne z moich dzieci nie upomniało się o własną poduszkę wcześniej, niż w okolicach drugiego roku życia… 😉
👉 A jak było u Was?
Proponowaliście poduszkę czy maluch sam się o nią upomniał?
Dajcie znać w komentarzu! 💬
📥 Zapisz na później, żeby nie zgubić.
↗️ Poślij dalej, żeby inni Rodzice też mogli skorzystać.
👉 Po przykładowe modele zajrzyj do wyróżnionej relacji: Poduszki.
—
Pierwsza poduszka
Poduszka dla dziecka - od kiedy?
Jaka pierwsza poduszka?
#mamafizjoterapeuta
#sendziecka
#poduszka
#zdrowyrozwójdziecka 
#poscieldladzieci 
#niemowle
Piłka może być świetną motywacją do otwarcia Piłka może być świetną motywacją do otwarcia dłoni! 🔥
Oczywiście to nie jedyny element „układanki”, ale z pewnością bardzo ważny! 💪
Jeśli chcesz o tym poczytać, napisz „chcę” w komentarzu.
📥 Zapisz na później.
↗️ Poślij dalej.
Lubicie zabawy z piłką? 
—
Jak wspierać rozwój niemowlaka
Dlaczego niemowlę zaciska piąstki
Rozwojowe zabawy z niemowlakiem
#mamafizjoterapeuta
#przyjaznapielegnacja
#noworodek
#zabawazniemowlakiem
Tego nagrania nie można przegapić.🔥 Ogromnie Tego nagrania nie można przegapić.🔥
Ogromnie ważny temat!⬇️
Napisz „chcę” w komentarzu, a otrzymasz ode mnie link do powtórki webinaru o tym, jak „przetrwać” pierwsze miesiące z niemowlakiem i nie zwariować. 
Nagranie będzie dostępne przez 48h od chwili, kiedy wyślę do Ciebie wiadomość z linkiem.
📥 Zapisz na później, a jeśli uważasz, że to ważny temat, ↗️ poślij dalej! 
——
Noworodek
Wypalenie rodzicielskie
Wsparcie dla mam
#mamafizjoterapeuta
#rozwojowelove
#noworodekwdomu
#bedemama
#jestemmama
#jestembojestes 
#rodzew2023
#rodzew2024
Takie mam aktualnie warunki. 😅 Kazio intensywni Takie mam aktualnie warunki. 😅
Kazio intensywnie testuje swoje możliwości wokalne😜 - pewnie nieraz usłyszycie jeszcze jego cudny głosik w tle. 😉🙈
To kto usłyszał Kazia? Macie podobnie?😅
Po więcej fajnych rzeczy wskakujcie do wyróżnionych relacji! ❤️
——
Jak podnieść niemowlę w śpiworku?
Przyjazne podnoszenie maluszka.
Jak podnosić i odkładać dziecko?
[markawlasna]
#mamafizjoterapeuta 
#podnoszenie 
#noszeniemaznaczenie 
#przyjaznapielęgnacja
#noworodek
#rodzew2023
#rodzew2024
Przedsprzedaż wystartowała!😍 Złap materacyk Przedsprzedaż wystartowała!😍
Złap materacyk w najniższej z możliwych cen! 🔥
Kod rabatowy: FizjoMAX
Wszystkie potrzebne linki znajdziesz w bio oraz w relacji.
👉 Nie zapomnij wziąć udziału w zabawie!
👉 Napisz FizjoMAX w komentarzu i daj sobie szansę na zdobycie materacyka - w poniedziałek, spośród wszystkich osób, które zostawią tutaj swój komentarz wybiorę jedną, do której pofrunie taki materac.🔥
👉 Jeśli zaprosisz do zabawy kogoś, kto czeka na maluszka lub kto dosłownie przed chwilą powitał na świecie swoje maleństwo, masz dodatkowo szansę na zgarnięcie Przewodnika o zabawach z niemowlakiem: 👶 Fizjo-Baby-Gimnastyka 👶- pakiet na cały rok! 🔥
👉 Przedsprzedaż trwa do najbliższej niedzieli, do 23:59.
👉 Interesuje Cię ten materac? Zajrzyj do wyróżnionej relacji - tam poznasz go bliżej. 🥰
—
Jaki materac dla niemowlaka
Materac do łóżeczka
Jaki materac dla noworodka - fizjoterapeuta
Oddychający materac dla niemowlaka
Zdrowy materac dla maluszka
Wyprawka dla niemowlaka
Materac premiom dla noworodka.
[markawlasna]
@manufakturamateracy
#mamafizjoterapeuta
#FizjoMAX
#materacdladziecka 
#materacpremium
👉 Buciki kupione czy dopiero robicie rozeznanie 👉 Buciki kupione czy dopiero robicie rozeznanie? 
My właśnie przymierzamy się do zakupu. 💪
A może macie jakieś ulubione modele, które sprawdziły się w poprzednim sezonie?
💬 Dajcie znać w komentarzu, a po więcej zajrzyjcie do wyróżnionej relacji Buciki 🍁
____
Pierwsze buciki
Buciki na jesień
Przegląd bucików na jesień
Buciki na jesień fizjoterapeuta
#mamafizjoterapeuta 
#buciki
#bucikinajesien 
#butydladzieci
Kontakt wzrokowy 👀 to tylko jeden z elementów Kontakt wzrokowy 👀 to tylko jeden z elementów wyzwania #rozwojoweLOVE
W tym tygodniu będziemy skupiać się na szeroko rozumianej interakcji z Rodzicem. 🔥
Pomimo tego, że brzmi banalnie, będzie mnóstwo praktycznych wskazówek i ciekawostek!💪
Obserwuj moje relacje - tam będzie się działo!
To co, bawisz się z nami?
Jeśli tak, to napisz w komentarzu z kim podejmujesz wyzwanie!
Ja startuję z Kaziem! 👶🥰
Ps. Jeśli nie wiesz co to za wyzwanie, zajrzyj do mojej wyróżnionej relacji #rozwojoweLOVE - tam znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.
—
Jak wspierać rozwój niemowlaka?
Zabawy wspierające rozwój dziecka.
Jak rozwija się niemowlę.
jak wspierać kontakt wzrokowy z niemowlakiem?
#mamafizjoterapeuta
#rozwojowelove
#noworodek
#noworodekwdomu
#rodzew2023
#rodzew2024
Dzisiaj chcę Wam tylko podziękować. Za to, że Dzisiaj chcę Wam tylko podziękować.
Za to, że jesteście i że piszecie do mnie tak miłe słowa. ❤️
To bardzo motywujące. 💪
Mam nadzieję, że moja obecność tutaj wnosi w Wasze życie choć odrobinę dobrego! ❤️
Ps. Pamiętajcie, że to ostatni dzwonek, aby kupić dowolną część Fizjo-Baby-Gimnastyki ze zniżką.
Wejdźcie do sklepu, dodajcie produkt do koszyka, wpiszcie hasło: LOVE i… zobaczcie co się stanie! 😉❤️
—
Zabawa z niemowlakiem
Jakie zabawy z niemowlakiem
Jak wspierać rozwój niemowlaka
[markawlasna]
#mamafizjoterapeuta 
#fizjobabygimnastyka 
#rodzew2023 
#rodzew2024
#noworodek
#noworodekwdomu
Wczytaj więcej... Obserwuj na Instagramie

BLOG

KURSY O ROZWOJU

FIZJO-BABY-GIMNASTYKA

KUP NA PREZENT

WSPÓŁPRACA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

2023 - MamaFizjoterapeuta Małgorzata Paleczny.